Hlavní kategorie: Rady a návody
29. 08. 2009 | Redakce Netshopper

Neklikne na váš banner? Možná se vůbec nic nestalo…

Reklamní bannery, tedy velkoplošné internetové reklamní plochy, mají v marketingu daleko více významů, než si možná myslíte

Neklikne na váš banner? Možná se vůbec nic nestalo…

Při pohledu na mizivě nízkou click-through rate (počet lidí, kteří klikli na váš baner, v poměru k celkovému počtu návštěvníků stránky) si možná řeknete – mají ty bannery vůbec smysl? Pokud na zobrazenou reklamu klikne jeden člověk z tisíce, má smysl zaplácávat tuto plochu kvůli 999 ostatním? Je to moje chyba (špatný, nezajímavý banner), nebo mají už bannery na Internetu odzvoněno? Takovéto úvahy a otázky jsou zcela na místě.

 

Detailní studie analytiků z firmy ukazuje, možná překvapivě, že „staré dobré“ bannery až tak do starého železa nepatří. Reakce prostřednictvím kliknutí je totiž jenom jeden z následků či užitků, které banner má – tedy i když návštěvník na banner neklikne, může být stejně pro něj i pro vás užitečný. Studie zkoumala chování lidí, kteří banner shlédli (což samozřejmě není každý návštěvník stránky s reklamou a zjistili:

  • 31 % lidí na banner přímo klikli
  • 27 % lidí si jej shlédly a pak pátrali po inzerovaném produktu přes vyhledávač
  • 21 % lidí napsalo přímo do prohlížeče propagovanou webovou adresu v banneru
  • 9 % lidí dále pátralo po inzerovaném produktu jiným způsobem, například přes sociální sítě

 

Zprávu pak zajímavě doplňuje jiný výzkum od Forrester Research, který se pak zaměřoval na vlastní nákup inzerovaného zboží: zjistil, že velmi důležitá je již předchozí znalost produktu (povědomí o něm). Z těch, kteří o inzerovaném produktu toto předchozí povědomí měli, nakoupila jedna třetina, z těch, kteří se s ním setkali poprvé, to bylo 14%.

 

Závěry z obou výzkumů jsou:

  • Kliknutí na banner je jen jednou činností, kterou může shlédnutí banneru vyvolat. Dvě třetiny návštěvníků reagují na banner „jinak“, avšak způsobem, který přinese inzerentovi stejný užitek!
  • Většina lidí, která banner shlédne a nějak na něj zareaguje, nerada „odklikává“ ze stránky s bannerem (možná kvůli nedůvěře k neprověřeným odkazům, „kam je to zavede“ atd.), a místo toho provede ruční vyhledávání.
  • Je velmi důležité budovat povědomí o značce nebo produktu (což samozřejmě všichni marketingoví pracovníci dobře vědí…). I když zákazník na banner přímo neklikne nebo nerealizuje nějakou jinou reakci, vnímá jej, produkt či značku si zapamatuje, a to výrazně ovlivňuje (zvyšuje na několikanásobek) jeho ochotu k budoucímu nákupu tohoto produktu nebo zboží této značky!
Komentáře

Vložil: kačachyba10. 03. 2010

shédli ne shlédly
Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání