Hlavní kategorie: Homepage
03. 09. 2009 | Redakce Netshopper

Search engine marketing: jste spokojeni s tím, co dostáváte za své peníze?

Inzerovat na Internetu pomocí SEM (Search Engine Marketing – investice do výsledků vyhledávání) si dnes nemůže opominout žádný provozovatel elektronického obchodu. Jsou ale e-obchodníci s tím, co za své peníze dostávají, spokojeni, a plánují investovat více nebo méně?

Search engine marketing: jste spokojeni s tím, co dostáváte za své peníze?

Přesto že se jedná o jednu z nejrychleji rostoucích oblastí marketingu (očekává se zdvojnásobení celkových investic během příštích pěti let), je překvapivé, že inzerenti jsou častěji nespokojeni než spokojeni. Dokládá to průzkum firmy s názvem X+1, který tvrdí, že:

-         téměř polovina (42%) inzerentů v SEM je nespokojena až velmi nespokojena

-         oproti tomu jen 21% je spokojeno až velmi spokojeno

-         29% je „neutrální“, neříká ani spokojeni, ani nespokojeni

Oproti tomu ale většina dotazovaných hodlá investice do SEM zvýšit (!); dvě třetiny z nich bude investovat více nebo stejně než letos, i když zvýšení nebuce velké – o více než 20% chce navýšit rozpočty jen 13% z nich. Zajímavé je, že polovina respondentů uvádí, že současná ekonomická krize, respektive obecně stav ekonomiky nemá u nich žádný vliv na rozpočet v internetové reklamě. Své rozpočty pak v nejbližším roce sníží cca 20% dotazovaných.

Poměrně výrazná nespokojenost s návratností vložených investic je v kontrastu s ochotou dále a ještě více investovat. Domníváme se, že to je vysvětlitelné tím, že si firmy od search engine marketingu slibovaly příliš mnoho – nebo jim to bylo slibováno, jako pomalu zázračné řešení, které za nepatrný peníz nahání tisíce zákazníků. Firmy nicméně jasně vědí, že SEM je pro ně ekonomicky výhodný – samy v průzkumu uvádějí, že v rozpočtech jej budou navyšovat a tradiční plošnou reklamu snižovat, čímž v celkovém objemu inzertní peníze ušetří. Je také možné, že řada firem ještě nedokáže efektivně s SEM pracovat – i toto je obor, který je nutné se kvalitně naučit.

 

Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání